جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

وزیر نفت: شبکه گاز در سراسر کشور پایدار است | خط گاز انتقالی از مشهد به تربت جام کشیده خواهد شد

  • کد خبر: ۱۴۵۴۹۳
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
وزیر نفت: شبکه گاز در سراسر کشور پایدار است | خط گاز انتقالی از مشهد به تربت جام کشیده خواهد شد
وزیر نفت در بازدید میدانی از شهرستان تربت جام از نزدیک در جریان مشکل قطع و افت فشار گاز خراسان رضوی و مشکلات مشترکان گاز تربت جام قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی صبح امروز با استقبال یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، وارد مشهد شد و سپس این شهر را به مقصد تربت جام در جنوب استان ترک کرد.

وزیر نفت در جمع اصحاب رسانه با توجه به بازدید امروزش بیان کرد: در ابتدای سفر و پس از جلسه با استاندار محترم به سمت تربت جام حرکت کردیم تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت گازرسانی به جنوب این استان‌ به‌ویژه شهرستان تربت جام قرار بگیریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سراسر کشور وضعیت گاز پایدار است و تنها مشکل، افت و قطعی گاز ۱۷‌هزار مشترک گاز تربت جام و روستا‌های اطراف آن بود که با سوخت جایگزین مانند نفت سفید و کپسول گاز و همچنین تأمین رایگان بخاری‌های برقی و نفتی توسط شرکت گاز خراسان رضوی، سعی کردیم مشکل پیش‌آمده را حل کنیم.

اوجی خاطرنشان کرد: شبکه گازی کشور با گستره ۴۸۰هزار کیلومتر نسبت به انتقال گاز به ۳۶هزار و ۳۶۵ روستا و هزار و ۲۲۴ شهر اقدام می‌کند که این شبکه از شبکه‌های ممتاز گازرسانی در جهان است. با این حال، مشکل پیش‌آمده در تربت جام به این علت بوده است که این شهرستان در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد و زیرساخت‌های آن نیز ضعیف است.

وزیر نفت وعده داد: در تلاش هستیم ‌خط انتقال گاز از مشهد یا فریمان را برای تقویت گازرسانی به تربت جام راه‌اندازی کنیم تا سال آینده شاهد این مشکل و قطع گاز در این شهر نباشیم.

وی به قطع گاز وارداتی ترکمنستان اشاره و تصریح کرد: از صبح پنجشنبه (۲۲‌دی) کشور ترکمنستان به‌علت مشکلات برودت هوای کشور خودش گاز وارداتی به ایران را قطع کرد که این مسئله ما را با مشکلاتی مواجه ساخت. همچنین ۲۰ استان در کشور با میانگین درجه حرارت منفی ۱۰ بودند که این‌ها دلایل اصلی افت فشار گاز بوده است.

وزیر نفت تأکید کرد: تعطیلی‌های اخیر در مشهد و تهران باعث شده است روزانه بین ۴ تا ۵میلیون مترمکعب در تهران و ۲میلیون مترمکعب در مشهد صرفه‌جویی گاز داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->